A Flame for Freedom

Hej! Längesedan jag bloggade och känner därför att det är dags för ett nytt inlägg igen. Sitter just nu och lyssnar på Dragonforce med låten "A flame for freedom." Det var verkligen länge sedan jag lyssnade på dessa killar. Men det bästa är att skivan finns i bokhyllan och plötsligt känns det rätt att spela skivan igen. Kanske efter 1-2 års väntan. Men det är det bästa med att inte ladda ner musiken; Du har en egen-köpt skiva, med bra låtar som bara väntar på att få spelas och du slipper se samma omslag som för en nerladdad skiva. I och för sig är det billigare att ladda ner. Men jag gillar äktheten med en skiva. Det ska kännas att den är din, inte att du har laddat ner den.
Just nu är det mycket som finns i huvudet och mycket som ska göras nästa vecka som jag inte ens har börjat på. Men det blir dags när jag känner att jag vill. Lite lat-taktik, men när jag väl jobbar med det: Då jobbar jag 110% med ämnet! Det är självdisciplin det! ;D
För er som har Spotify ska jag ge lite länkar med ny bra musik som jag hittar titt som tätt. Ni som inte har Spotify, kan ladda ner dem eller fråga mig så kan ni få dem nån gång!
The Living End – White Noise (lyssna på Raise the alarm)
HIM – SCREAMWORKS: LOVE IN THEORY AND PRACTICE (Nya skivan som är riktigt bra, nästan bättre än de föregående, men det får ni bedöma själva)
Nordman – Om Gud var jag (Riktigt bra låt för Nordman. Även om detta är svensk musik så skulle introt likväl passa in i en hårdrockslåt!)
Cutting Crew – No Bad Thing (Det storslagna men tystna bandet som gjorde megahiten (I just died) In your arms har kommit med en ny skiva som passar de som vill ha en lugn stund för sig själv eller med andra. Det finns några riktigt bra låtar på albumet och många ballader. Men det är deras stil)
Kylie Minogue – I Believe In You (Första ggn jag riktigt hör Minouge låter det riktigt bra. Kanske inte en av mina bästa artister men framförallt en artist att räkna med!)
Serj Tankian – Sky Is Over (Hörde denna låt på väg hem från friidrotten i onsdags och kunde inte sluta älska den. En riktigt hit! Synd att den inte har blivit lika känd som Serj Tankian's Empty Walls men den är på god väg)
Det enda jag ber er om är att lyssna - när ni har tid och lust och bedöm själva. Dessa är mina förslag, men det är bra förslag. Med detta råd tackar jag för denna dag. Ha det bra ;)
// Dalle

Kommentarer
Postat av: sara

läs min bloggis!

2010-02-14 @ 18:34:01
URL: http://livetursarasperspektiv.blogg.se/
Postat av: Tobe

HIM skivan var mycket najs! =D

2010-02-17 @ 17:29:43
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24431
Postat av: heidi

DALLE! Dags att blogga igen!

2010-03-09 @ 22:27:39
URL: http://heidinilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0