Av längtan till dig

Som sagt, tolka själva. Det blir bäst så. Helst ska ni väl lyssna på:

http://www.youtube.com/watch?v=J4pUwhwkTIE 


Av längtan till dig

Rickard Dahlgren, 23.4.10

 

Men att fly iväg och inte komma igen

sedan slitas mellan minnen och hata nån

allt för länge känt detta, men sen

men tänk på din son

 

ska han få känna bitterhet i en stund som denna

gråt ej över spilld mjölk har du sagt

nu han skriver, med en penna,

utav all sin makt

sitt avskedsbrev

 

att inte få vara när dig igen gör mig kall

utan dig i flera dar

kan du hitta nån som kan vara min mall

utan att jag tar

det för hårt

 

så gråt ej mer

väntan är slut

allt detta sker

i ett enda tut

som spelas ut

 

Av längtan till dig

från smärtan av mig

när vill du att jag ska hämta

det du vill ha, så säg

men snälla sluta flämta

detta gör jag för dig

 

en liten önskan vill du nog få

sätt dig ner, stå ej på tå

för mig är det nu

jag är jag och du är du

 

låt ingen spräcka detta moment

en sång för dig

än så länge, inget har hänt

tacksamhet från mig

för att jag kan älska dig

utan att du hindrar mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0