Akilles häl

Den här dikten är helt tillägnad min Malin <3 och för övrigt handlar den om att tjejer aldrig ska få känna att de inte duger. Klart de duger! Killar kan ha svagheter, de kan ha en akilles häl, men inte tjejer: ni är det ni är bäst på, att vara er själva!


Akilles häl

 

Ville känna din kropp tätt intill mig

ville känna hur det var att än en gång bli kär

ville känna att jag betydde något för dig

men att veta att du var här

och gjorde min dag bra

är ett minne jag vill ha (kvar)

ta nu och bättra på din själ

känn att du vågar dra dig fram

visa att du är du och ingen mer

du skall ej hava Akilles häl

utan att känna dig som en man

för det är dig jag ser

när du står tätt intill mig

och jag kysser dig

försiktigt och ömt

nä du har inte tömt mig på ord

alla ligger kvar på bord

i mitt hjärta

betydelse finns inte i form

passion är rätt ord

du tillhör inte någon norm

kan det bli ett mord?

men vem löste det

bara så du vet, du är het

mening eller mord?

trådarna, vem drar dom?

vadan gör denna hord

men var inte rädd, kom

Smek mig mjukt

du är så fin

kan det bli sjukt?

följ med in

jag vill visa dig

ett hjärta som öppnar sig

känna hur det var att

bli kär i en tjej

med själ

utan denna besynnerliga

akilles häl



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0