Namn?

Fatta vilket arbete det måste vara att hitta på namn till personer. Hej förresten. T. ex. nyfödda barn och falska leg och band. Tänk på meatloaf, gruppen meatloaf! Hur fan tänker man när man döper sitt band till köttfärslimpa? Några nervceller saknas antagligen. Eller tänk på psedonymer ni vet andra namn för samma människa. Men nog om det.

NU börjar projektarbeten och som vanligt vid nya arbeten finns det alltid frågor. Vad Emma inte kan förklara (eller kanske vad jag inte förstår) är vem vi kommer ha som handledare? Hon är ganska kortfattad och berättar inte mycket om ämnet. Som vanligt, inget nytt.

Idag är det simning i simmhallen och det är ganska tråkigt. Roligt med vänner privat men med skolan är det bara tråkigt. Men vi får ju åka i rutchkanan och bubbla i bubbelpoolen efteråt. Jätteroligt, va?

Nu ska vi ha George! Roligt! Äntligen kan vi lära oss något till skillnad från Idrott där vi inte lär oss något nytt.

Pannkaka
// D@ll€

Kommentarer
Postat av: Fröken Får-hår

Håller me om de me badat. Nästan. De e för de mesta kul att bada tycker jag.

Man kan komma på jättemycket kul namn till saker! Men det är sällan man på något sätt vill förknippas med namnet man kommit på...

Fast de finns allt mycket fina människonamn. :)

2009-01-13 @ 17:10:08
URL: http://ettbraochfintnamn.blogg.se/
Postat av: dvärgkaninen Honk

Jag tycker om George, förfasiken!!! =D

2009-01-13 @ 17:40:48
Postat av: Carl

Jag skulle vilja säga att Emma har förbättrat sig. Men det är bara jag. ^^ Jag tycker att jag inte har lärt mig så mycket med George om jag ska vara ärlig. Men han är skön. Jag gillar alvnamn. HAHA! XD

2009-01-13 @ 19:17:55
URL: http://carl91johansson.blogg.se/
Postat av: Gengångaren

Det är nog bäst att döpa sina barn efter personer som har berört en i livet. T.ex. personliga hjältar, släktingar eller vänner.

2009-01-13 @ 21:56:22
URL: http://demon-ozzy.blogspot.com
Postat av: Phoenix

jag håller med Gengångaren:)

2009-01-14 @ 12:59:59
URL: http://framtidsorakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0