Blogg #37

Hehe vilken vecka det har varit hittils och mer lär det bli. Jag tänkte inte nämna allt men det bästa av det bästa ska ni få höra om.

The glasögon-accident
Efter att jag hade varit kursutvecklingssamtalet i måndags såg att mamma hade parkerat nära skolan och då bestämde jag mig för att gå över gräsmattan (genväg). Men det skulle jag inte gjort. Då jag drog av mig väskan följde glasögonen också med och synen försämrades hastigt. Jag såg NADA! och jag hade ingen aning om var mina glasögon var. jag stampade omkring där på gräsmattan i minst 10 minuter – mörkt som i beckfilmerna och vit gegga överallt (snö). Jag såg fan inte nånting (redan kommenterat men bara så ni vet läget). Mamma kom och försökte hjälpa mig men vi hitta ingenting så jag gick och lade väskan i bilen – så länge – och fortsatte leta. Men inget resultat. Jag bad mamma köra runt för att kunna lysa upp gräsmattan. Men än en gång förgäves. Då jag gick in i bilen såg mamma någonting i gräsmattan som blänkte och jag skulle just gå dit för att se vad det var. När jag kollade åt höger, på trottoaren, låg mina glasögon där. Vi hade kunnat kört över dem! Men så jävla gött att vi hitta dem. Sedan åkte vi hem, en halvtimma senare!

Jag fyllde år för en tid sen och gissa vad jag fick?! (jag skryter ej, jag blev bara så glad) Jag fick Super smash brawl! till wii!!! Asroligt! Har nördat det sen dess. Tack Tack Tack!

Såg Twilight häromdagen med några kompisar. I biosalongen satt det 90% tjejer och resten killar. Tjejerna skrattade hela tiden. För de som redan läst boken kan jag nog tycka att de måste se filmen. Men jag tyckte den var sådär. Ganska lam vampyrfilm, inget blod och för det mesta en kärlekshistoria. Men scenerna var snyggt gjorda! (Ett plus i kanten får den ändå). Men gott att ha sett den.

Idrott
Skridskoåkning i Thn. Hade inga skridskor med mig och gick en tipspromenad istället. Samla 23 bokstäver och samla ihop dem till ett ord. ¡ORKA! När vi hade samlat alla bokstäver strunta vi i att följa slingan hela vägen och gick tillbaka samma väg vi kom. Jag lämnade lappen till Emma och så fråga hon: ”Har ni hittar ordet?”, jag svarade ”Näää” och mer blev det inte av det. Tack och lov. Stack till stan med Sofia L och Moez. Roligt.

Igår hölls presidenteden på tv. Då Obama svor eden med någon miss här och där. Men det var lite roligt ändå. Hans tal var lika mäktigt talat som Martin Luther King Jr. och John F. Kennedy. Sedan nämnde han Bush och hans ”bra” arbete kom det inte många applåder. Sedan följde en okänd diktare som hade skrivit en dikt till denna dagen. Ganska tråkigt. Det kom inte många applåder. Dess mera applåder kom det när bönen bads av en vän till Martin Luther King Jr. Väldigt bra bön och om ni kollar på det mera så hör ni att han rimmade på slutet av bönen. Hehe Det vara roligt! Lite humor i det hela.

Det var allt för mig idag men frukta ej, jag återkommer.

// D@ll€

Kommentarer
Postat av: peacekeepers

Dina glasögon e sköna

men du borde skaffa linser som e gröna

2009-01-21 @ 11:23:29
URL: http://peacekeepers.blogg.se/
Postat av: Heidi

glasögonen, tur att ni hittade dom!

2009-01-21 @ 13:10:03
URL: http://heidinilsson.blogg.se/
Postat av: Carl

Jag skulle fått panik med det där med glasögonen! XD Twilight verkar bra, kärlek är också bra. Lots of Löv we want<3.

2009-01-21 @ 16:57:13
URL: http://carl91johansson.blogg.se/
Postat av: Ida

Ingen ond frukt här inte!

2009-01-21 @ 21:18:16
Postat av: Gengångaren

Ja du dalle, du är bra du.

2009-01-22 @ 19:01:14
URL: http://demon-ozzy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0