Orkar inte mer!

                                                                                          iPod. Behöver jag säga nåt mer...
Rubriken kan fyllas in vid många tillfällen. I detta inlägg handlar det om musik. I liknelse med att det finns oerhört mycket musik runt om i världen så ger det oss en större möjlighet att välja vilken musikstil vi gillar, men ibland finns det bara för mycket. Vi detta ämne kommer iPod in. Nyligen kollade jag på cdon.com och hittade en iPod på 120 GB! Väldigt mycket tyckte jag då man kunde få in upp till 30 000 låtar på den (räknat med att varje låt är 3 minuter). Men sedan såg jag en artikel om en kraftfullare iPod; 160 GB!!!! Sjukt mycket. Ca 40 000 låtar inpräntade och för bara 3000 kr. Sanslöst hur dyrt det kan vara och hur mycket som får plats. Hemma håller jag på att försöka fylla iTunes så gott det går (har bara kommit upp i 11 GB) och så får jag se denna iPod på 160 GB!!!

Jag tror jag störtar/spyr. Plötsligt känner jag ingen lust att köpa en ny MP3-spelare och särskilt inte en på 160 GB! Hela tiden måste man fråga sig; är den värd sitt pris? Vad ska jag ha den till? eller Kommer jag ha användning för den?

Som sagt; orkar inte mer!

// Super-duper-dalle

Kommentarer
Postat av: Emma

Man ska se film på den också, min syster har en sån stor. Den är bra tycker hon.

2009-04-13 @ 21:21:29
URL: http://ettbraochfintnamn.blogg.se/
Postat av: Heidi

Först tänkte jag, depp-inlägg från dalle?!! Nej, och det var bra tycker jag. FÖr jag håller med! Men som Emma säger, film kan man ju se på den och då fylls minnet direkt upp mycket snabbare! Själv kämpar jag med min musiks uppfyllnad, har endast nått 7,97 GB!! Väldigt kasst känner jag nu, eftersom jag trodde att jag ändå hade rätt mycket musik.

2009-04-15 @ 20:11:27
URL: http://heidinilsson.blogg.se/
Postat av: Askelsson

Köp en Sony Nwz på 8Gb om du vill ha lite bättre ljudkvalle än på ipoden ;) Du kommer bli nöjd :)

2009-04-16 @ 21:46:33
URL: http://niotusen.blogg.se/
Postat av: emeerentia

iPod är grejen Dalle! 8GB skall du inte nöja dig med om du ändå skall köpa någon, min har varit fullknökad sen dagen jag köpte den. Tror de "stora" iPodsen kan vara en bra investering ändå, med tanke på hur mycket de sjunker i pris just nu :)

2009-04-18 @ 14:39:37
URL: http://emeerentia.devote.se
Postat av: Carl

jag har 20,4 GB på min iTunes! :O BOYAH!

2009-04-18 @ 22:20:37
URL: http://carl91johansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0