Work x 3

Varför ska man ha prov egentligen? Jo för att allt man har gått igenom ska fastna i huvudet.
Men då undrar jag: Varför har vi ett prov efter höstlovet där vi bara har fått ett häfte och en teorilektion att öva på? Jag snackar om Idrott med Emma Gustaffson. Detta teoriprov om idrottens följder etc. vill hon att vi ska fixa tisdagen efter höstlovet. Pluggar man frivilligt då? Nej, klart man inte gör! Dessutom är Emma ingen bra idrottslärare, anser jag. Dels att hon aldrig kör med regler på lektionen (bollsporter etc.) och för att hon inte uppmuntrar oss till att få högre betyg. Det borde en lärare göra. Hon vill bara att vi gör en uppvärmning i Idrott A för att få ett högre betyg. Men vad händer med de som inte gör uppvärmningen? Kommer de bara få godkänt oavsett hur bra de gör ifrån sig på lektionerna?! Och hur många är det som har gjort eller tänker göra första hjälpen-lektionen för MVG? Bara en än så länge, Nils.
Jag tycker ganska synd om de i gruppen som har det svårare än andra på fysiska övningar. Visst, Emma kör ganska lätt med oss vilket jag tycker är dåligt. Men att hon då inte har något annat alt. för de som inte klarar sig så bra. En lärare måste kunna uppmuntra - annars är det kört!!! Avstå att favorisera, kunna uppmuntra och helst kunna spelets regler!

Historia-uppsatsen är ok - eftersom man kunde lämna in den innan lovet och nu efter lovet. Väldigt bra att om man inte lämnar in direkt efter lovet, då får man en ny uppgift. Inga eftersläntare här inte!

Svenskan tills på fredag är heller inga problem. 1-2 sidor är inga problem och tills på fredag har man mycket tid!

Men idrottsprov direkt efter lovet är väl lite mycket att ta i med, va?!

Kommentarer
Postat av: Tobe

Läxor är alltid najs! ;);)

2008-11-03 @ 16:17:52
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24431
Postat av: Zeom

Jag håller med, man kan fan med inte ha prov direkt efter lovet. Jag tycker att det har varit dåligt info om provet, för jag fick fan reda på det igår dagen innan provet.

2008-11-04 @ 09:53:56
URL: http://framtidsorakel.blogg.se/
Postat av: Heidi

håller med dig om provet.. emma = kass, suger så mycket.

MEn, jag ska hålla första hjälpen =) Ska inte du dalle? det måste man ju göra för att få MVG?

2008-11-04 @ 13:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0