En rundtur i Thn

Hej!
Idag slutade jag halv 12 egentligen, men (dumma) Monica sade inte till oss det förrän klockan nästan var ett! Detta gjorde mig väldigt besviken. Dels att jag gillar att idrott men också att jag skulle ha en idrottslektion om livräddning som jag hade tränat väldigt mycket på. Men fallet var så att Emma (läraren) var sjuk och vi fick då ledigt halva dagen (håltimma + ingen gympa). Visst var det roligt men när jag ändå skulle få livräddningen klar så är hon SJUK! 

   Men sedan kom Joel, Moez och jag på idén att utöva egen gympa i gympasalen. Vi frågade (dumma) Monica men hon sade som vanligt med hennes mesiga röst: "Det är jätteroligt att ni vill göra det på egen hand, men ni får ringa till älvhögsborg och höra med dem". Joel och Moez ringde, och gissa vad svaret blev: Vi måste ha med en ansvarig lärare! Så den idén sprack. Men Moez, Oskar, Sofia O, Sofia L, Karin S, Ida Puh och jag vandrade ner till stan och hade allmänt trevligt.


   Det roligaste tillfället var ändå när vi gick in på BR. Ida Puh hittade ett barnspel med Nalle Puh och visade det för Karin. Det skulle hon inte ha gjort... Karin började genast spela spelet och hon slutade inte ens när det kom en liten flicka som tittade på och såg ut att vilja spela det. Och så sitter Karin, en gymnasieelev, där och spelar spelet! Men Karin vann nivån efteråt och var måttligt nöjd. Duktigt Karin! Efter en stund gick vi skilda vägar (några skulle hem etc.) och det var då Karin, Sofia L, Oskar, Moez och jag i en klump. När vi killar gick in i en sportaffär, tröttnade tjejerna på oss och gick iväg. Vi hittade dem inte sen, men antagligen att de hade gått hem... Jag själv åkte med bussen till VBG och fixade ett fritidskort. 

   Sedan fick jag övningsköra (med pappa) hem från Ica Kvantum. Det gick skitbra! Riktigt stolt över mig själv :)
Vid debatten idag vann mitt lag bestående av Mala the Warriorprincess, Aron the Gladiator, Sofia the Strong och Moez Obama. VI VAR BÄST!!! För mig själv, det gick skitbra!

   Dagens Glömske person: Georg Karlsson; Glömde att ropa upp mig på samhällslektionen! Så jag fick ropa upp mig själv ;)

Dagens tal: Moez vid the debate. DU ÄGDE, MOEZ!


Dagens ord: Sprallig

Dagens master: Karin S vid Nalle Puh-spelet

Dagens låt: The spirit will remains av Edguy

Dagens fråga: Vad betyder Ica?

P.s Moez fyller år i morrgon! GRATTIS MOEZ!!!


Kommentarer
Postat av: Emoz

HEHE TACK RICKARD, DU ÄGDE OCKSÅ PÅ DEBATTEN....JAG FYLLER ÅR IDAG YUPPI!!!

2008-11-19 @ 13:18:22
URL: http://framtidsorakel.blogg.se/
Postat av: Herr K

det var ju jättekul, jag skiter väl i om barnen vill spela!!!

2008-11-19 @ 13:18:48
URL: http://adia.webblogg.se/
Postat av: Herr K

det var ju jättekul, jag skiter väl i om barnen vill spela!!!

2008-11-19 @ 13:19:03
URL: http://adia.webblogg.se/
Postat av: Carl

Hahahah! Min syrra jobbar på BR ibland. i stan asså. ^^kommer att meddela detta till henne. XD

2008-11-19 @ 17:39:52
Postat av: Sofia L

hahaha detta var en jävligt rolig dag. :D btw, jag och karin försvann inte, vi gick till Gina Tricot. När vi var klara där skulle vi leta efter er men ni var borta.

2008-11-24 @ 15:35:54
Postat av: Sofia L

btw, Sofia the Strong var ju ett nice namn. :D Vad kallade du dig då?

2008-11-24 @ 15:37:26
Postat av: Sofia L

det var även lite kul när George glömde ropa upp dig. ^^XD

2008-11-24 @ 19:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0