Ris och Ros

He he, nu sitter jag framför datorn igen. NÖRD NÖRD NÖRD hör jag i hövvet hela tiden. Blir ibland så jävla trött på mig själv:
Kommer hem
Säjer hej till alla
Trycker på datorn
I med nätverkskabeln
Startar Azureus
Går och käkar

Så här är det typ varje dag. Det är ju typ som MARIJUANA, KOKAIN, LIM eller någon annan drog!. Det går inte att komma ifrån (om man inte ger fan på att man ska lyckas!!!)
En gång tog jag bort all jävla skit på datorn som hade med azureus att göra för jag ville så jä**a gärna se hur länge jag kunde vara utan mina droger. Det hela sluta' med att jag, två veckor senare, installerade Azureus igen. Och då vill ni inte veta vad som hände under dessa två veckorna; jag lät brosan ladda ner mina filmer, på hans dator.

Jag lärde mig nu att  Knark är jävligt svårt att komma ifrån. Tänk på det!!!



En sak som jag ibland/ofta stör mig på är när människor utnyttjar en. Med UTNYTTJAR menar jag inte supergrovt (om ni förstår vad det innebär). Ta ett tilfälle som att någon behöver låna en penna, en enkel situation men jävligt vanlig situation. Vem frågar personen först om inte han som "alltid" har pennor, suddigum, linjaler, stift med sig?! Nämligen jag (för det mesta). I början av skolkarriären lånade jag ut pennor för att jag tänkte vara kamratlig och hoppades på nya vänner. Men allt jag fick var tomma ord som "Tack", "Här har du" och "Tack för lånet" (med nedsänkt blick). Eller människor som aldrig lämnade tillbaka dem och så kände man att nu ska jag inte låna ut pennorna igen till den personen. Men så äe man så dum att man glömmer av det här och gör samma jä**a misstag IGEN!!! Samma sak för er?

   En liknande situation handlar om the past och nuläget. Material. Någon/några har inte gjort läxan/uppsatsen och tappat bort instruktionerna (av nån FUCKING anledning) och frågar då den personen som redan har uttalat sig om eller redan har gjort läxan, om hjälp. Och när det väl kommer till läxförhöret så får dessa personerna MVG och själv sitter man där i skiten med G eller G-. Bara för att man har pluggat lite mer än alla andra? 

DET ÄR SÅ JÄVLA ORÄTTVIST!!!


Så om det kommer till liknande situation i skolan och JAG inte vill låna ut så är det inte för att jag hatar den personen, men för att JAG INTE vill se mina pennor ryka ifrån mig så jävla plötsligt.


Tack för uppskattningen vid "Muffinskalaset", Uppmuntran(beröm för mig är alltid guld värda!!! Det kan man aldrig få för mycket av! Hoppas att det smaka' gött!

Här följer två förslag till nya ord:

Obama-regn =Natt
McCain-rise-and-fall-immediately = Solförmörkelse


Dagens tidning: Sweden Rock Magazine #56

Dagens bok: den sista vintern (Åke Edvarsson), har avbeställt den sen länge men kom ändå

Dagens bonus: Mala, som bad om receptet till muffisarna!

Dagens dåliga program: Doobidoo med gästen Peter Johansson (Peter var ok, men programet suger)

Dagens "trovärdiga" film (kolla in ironin där, va?): Tenacious D; The pick of destiny

Dagens grädde: Laktosgrädde

Dagens host: Hörde inget host idag, hostaren var inte där

Dagens dissning: Kathryn gillar inte finsk metal!


Gogodod Nonatottot!!!

Kommentarer
Postat av: dvärgkaninen Honk

Goda muffins it was!

2008-11-08 @ 14:38:51
Postat av: Zeom

måste vara goda muffins annars skulle inte Mala be om receptet

2008-11-11 @ 10:07:23
URL: http://framtidsorakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0