när kärleken tystnar...

Ibland frågar människor mig vem jag är kär i. Detta är en typisk fråga i samhället, oavsett om man är liten eller stor. Vill man dölja att berätta för någon så brukar, jag säger inte att detta alltid händer, man fråga frågaren samma fråga istället. Och funkar inte detta så struntar man i att svara på det. När en av mina vänner frågade mig om det häromdagen så gjorde jag exakt denna modellen.
   Egentligen, vad är det för mening med att berätta vem man är kär i för någon annan, när man helst vill hålla det för sig själv. Jag vill inte att någon annan ska få reda på vem jag är kär i så därför säger jag inget.
   Men det är skillnad, vad jag anser, på att gilla och vara kär i någon. Jag gillar många personer men detta innebär inte att jag är kär i hela bunten. Jag bara gillar dem som de är och för den vänskapen de ger mig. Kär? nä det är jag faktiskt inte nu, men vem vet?


Men om jag till exempel, skulle vara kär i någon i min klass (exempel) så kan det bli väldigt svårt för mig att visa det. Det kan bero på följande faktorer: oftast är jag för feg för att ens prata med personen (då någon annan kommer och tar den jag älskar så djupt inom mig) eller så försöker jag vara extra snäll mot den personen för att hon ska gilla mig men samtidigt vill jag inte väcka så mycket uppmärksamhet hos mina andra kompisar. Då detta händer, kommer ofta någon annan och tar över henne. Jag har bara vart ihop med några i mitt liv. vissa säger att jag har tur. vissa är avundssjuka på mig. men detta var i ett tidigare senario och sedan dess har jag aldrig haft en tjej. Därför har jag väldigt svårt ibland att kunna göra det som andra gör så lätt:

PRATA! Jag har svårt att prata med dem ibland, jag börjar stamma när jag pratar med tjejer ibland och jag blir lätt nervös. jag skulle vilja vara en sån som inte hade svårt att prata med tjejer. Jag vill inte vara en eftersläntare, vilket jag känner mig som ibland, (eftersläntare = hänger efter andra). Jag vill alltid vara med mina kompisar men ibland vill jag göra annnat, men det vill inte dem. då blir jag osäker...

någon gång vet jag att jag kommer träffa denna tjejen i mitt liv. kanske någon dag framöver. kanske om ett år eller senare... Men man måste tänka på att inte haka upp sig på sånt här ibland; Man måste leva ett liv också.

Flera ggr har mitt hjärta blivit förkrossat för att någon har hunnit fram före mig angående kärleken. det är då som jag har kortast stubin (ifall ni nån gång märker det).

kom ihåg: VAR SNÄLL MOT ALLA SÅ KOMMER DE VARA SNÄLLA TILLBAKA!!! (det är det jag vill i mitt liv!)

Tro på dig själv!


Kommentarer
Postat av: Zeom

chilla jag ska blogga om problemet du har, ska även ge dig svar :)

2008-11-16 @ 13:21:33
URL: http://framtidsorakel.blogg.se/
Postat av: dvärgkaninen Honk

Kärlek är rätt tokigt hörrödu =)

2008-11-16 @ 21:48:08
Postat av: Fröken Får-hår

Är det meningen att den du gillar ska gilla dej me så kommer hon göra de..

Ja vet inte vem som bestämmer meningen, men jag har starka misstankar om att det är Obama.

2008-11-18 @ 10:55:31
URL: http://ettbraochfintnamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0