Fel på sidan...

Ibland kan det bli lite fel när man ska räkna upp något väldigt simpelt som t.ex. de fem nordiska länderna. När jag skulle räkna upp dem en dag blev det i denna ordningen: Island, Sverige, Finland, Danmark och Oslo!!! Hahaha ja då är man helt borta. Eller frågan " Vad heter världens störst stad till yta? Jag som inte hade lyssnat ordentligt på frågan sade: Kanada. (xD). 

Oftast när man ska köpa godis eller choklad, tycker man att det är för dyrt men eftersom man ändå är inne i godisaffär kan man lika gärna betala vad det kostar. Ett liknande exempel hände idag; Jag såg en mini-twix för 10 kronor och tyckte det var dyrt, så jag sade till Ida: Vad dyrt med 1 för 10! På Tempo är de billigare. Där kostar de 2 för 20 (kronor)! 
Det känns inte som att vi lärde oss så mycket på Naturkunskapslektionen idag. Visst vi fick en arbetsuppgift. Men vem orkade göra den när det fanns Alfapet?! Så vi spelade Alfapet hela lektionen där vi hade lite diskussioner om vissa ord som var riktiga och om de som var ihopsatta och inte räknade som ord. Här kommer några exempel:

Bamseröv = Hör man ju på ordet att det är en stor fet röv. Men det gick inte igenom :( 

Ilägg = att lägga i, blev godkänt till slut med vissa tveksamheter från många för att det var för gammalt.

af = tillhör gammelsvenskan och betyder av. Godkänt. I samma veve fick Joel och jag (vi var ett lag; DJ) igenom:


Azalea = en japansk växt eller liknande. 64 poäng!

Joels försök att bilda nya ord kom fram till slut. Vad sägs som ålfondue och ålfonduesnack. Hade funkat för mig (eftersom vi var i samma lag) men de gick inte hem hos de andra och röstades direkt ner. Vi vann inte men vi kom inte sist!

Alla kan nog hålla med om att spanskaläraren är snäll. Inget snack om saken. Men många anser att hon är lite virrig ibland. Man vet aldrig riktigt var man har henne när hon ska förklara något. Det är ju vi som ska lära oss ett nytt språk, men när hon ska läsa på svenska (hon är född i ett spansktalande land) så är det som att hon försöker att lära sig ett nytt språk; svenska. Lite roligt att lyssna på men hon är ändå bra på det.

Veckans kommentar sagt av Emma W: Nu ska jag äta min banan och mina två clementiner. Förstår ni innebörden precis som jag gjorde så ska jag bara säga att jag gapflabbade åt den. xD 

Dagens virriga person: Pasi (spanskaläraren)

Dagens låt: Pour som sugar on me av Def Leppard  http://radioblogclub.com/search/0/pour_some_sugar_on_me 

Dagens bok: Catch me if you can [SJUKT BRA!]

Dagens andra bok som inte var lika bra: Idrottsboken i skolan

Dagens kaviar: Kalles kaviar, original, 12 gram

Dagens ord: ilägg

Dagens måltid: Pasta med kycklingsås utan kyckling

Dagens dataspel: Peggle Deluxe [Lätt beroendeframkallande]

Dagens radioprogram: Oh! Naruto Nippon  http://www.youtube.com/results?search_query=oh+naruto+nippon&search_type=&aq=7&oq=oh+na 

Allt från mig idag. Hoppas jag. Antar jag . Eller nåt!


Kommentarer
Postat av: dvärgkaninen Honk

Ja, lätt dagens radioprogram säger jag! Oiroke no Jutsu!

2008-11-16 @ 21:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0