Bara...

Ibland skulle jag bara vilja göra en egen ordlista. Tänk bara om den skulle komma ut och bli känd! Vilken känsla bara! Jag undrar bara om vilka nya ord jag skulle ta med bara?! Kanske att dessa nya ord skulle komma att bli det nya svenska språket bara. Eller bara nya namn! Om jag bara nu skulle göra en ny ordlista har jag bara några förslag på nya ord och namn:

Ord:
Lavamamma och lavapappa = Föräldrar med kort stubin

Ändelsemöte = mötet går mot sitt slut

Stopptåg = skyltar som visar på tågstopp

Namn:

Kalle Anka = Varför är det ingen som heter Kalle Anka i denna världen (förutom seriefiguren Kalle Anka)?

Fler ord och namn kommer. Någon gång. I framtiden. Bara.

.dalle

(Det skulle finnas en tangent på tangentbordet som hette Bara! Eller hur?!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0